miércoles, 24 de abril de 2013

Comentaris a les bones pràctiques dels blocs de les companyes

Aquests són els comentaris que jo he realitzat com a fruit de les visites als blocs de les meves companyes. Adjunto la direcció de cada bloc per saber a quin faig ferència.
Pel que fa a la bona pràctica de la meva companya Paula, crec que és un fet molt positiu que entre ella i la seva tutora hagin observat el canvi en el comportament de la nena i es preocupin per oferir solucions als pares per tal de millorar el seu comportament i aconseguir que canalitzi el mal moment que aquesta nena està passant d’una forma que no perjudiqui a la resta de companys.
Crec que potser si no haguessin observat aquest canvi de comportament o no haguessin pensat que era important intervenir, s’hauria agreujat el problema i la nena hauria tingut moltes més dificultats per a superar-lo, o al menys per a saber com comportar-se al davant d’aquesta situació d’angoixa que li suposa el canvi de casa.

Per l’altra costat, em sembla curiós que li costi trobar una bona pràctica que es porta a terme a la seva escoleta, ja que teòricament estem aprenent gràcies als nostres períodes de pràctiques, i per tant, la figura de la nostra tutora hauria de ser un exemple a seguir, amb el que això comporta. Crec que potser és més la manca de costum a l’hora d’observar que fa que ens costi diferenciar una bona pràctica remarcable per a comentar en aquest punt, que no la vertadera falta de bones pràctiques al dia a dia del centre, i en concret de l’aula en què ens trobem.


Aquest comentari fa referència a la bona pràctica de na Elena Rexac al seu centre.

Ella ha escollit el moment de la psicomotricitat com a bona pràctica de centre. He volgut comentar aquesta entrada ja que al centre on jo realitzo les meves pràctiques estan especialitzats en psicomotricitat i també es porten a terme sessions setmanals per a cada una de les classes.

Crec que com ella comenta, és una molt bona pràctica, però m’ha cridat l’atenció el fet dels dubtes que li planteja aquesta pràctica i la forma de portar-la a terme que té el centre, ja que pel què he entès, no totes les mestres o educadores que dirigeixen les sessions estan especialitzades en el camp psicomotriu. Crec que això es un fet més bé negatiu, ja que la psicomotricitat ofereix molts beneficis als infants, però hi  ha que treballar-la adientment, ja que no es pot fer de qualsevol mena ja que sinó pot ser que s’obtinguin els resultats contraris als esperats amb aquesta pràctica.


Aquest comentari és fruit de la visita al blog de na Natàlia Rosselló.

M’ha sorprès que comencés l’entrada amb l’afirmació que a la seva escoleta hi ha poca motivació per part de les educadores. Crec que per a desenvolupar el millor possible la professió per la què ens preparem és molt important estar motivats i gaudir del què es fa, ja que treballarem amb infants, i ells es mereixen que donem el millor de nosaltres mateixos... per no parlar de la satisfacció personal que crec que reporta fer les coses be, saber que tot i que sempre es pot millorar, hem ofert el millor de nosaltres mateixos.

Per això he escollit aquesta entrada, ja que el començament m’ha encuriosit i m’ha fet voler continuar llegint per tal de saber quines són les activitats que es plantegen al seu centre amb nadons.

Al centre en què jo realitzo les pràctiques també es treballa amb nadons, però s’hi realitzen poques activitats pròpiament dites, ja que alguns d’ells no són autònoms i per tant moltes activitats no s’adapten a les seves necessitats.
Crec que és el que ha succeït en el cas de l’activitat amb pintura que ella ens presenta, ja que ens diu que alguns dels nens no l’han poguda portar a terme.

Em sembla que potser s’haurien de plantejar activitats que arribessin a tots els infants i que els oferissin possibilitats de treball sense excloure’n a alguns d’ells.
Per l’altra costat, sóc conscient que realitzar activitats amb nadons és molt difícil, i m’han encantat les referents a les esponges i la gelatina per la seva originalitat i les possibilitats que ofereixen d’experimentació!!

En aquesta entrada he treballat les competències 1.2 i 1.3 ja que amb la visita als diferents blocs que he realitzat, he reflexionat per saber identificar els elements que fan que les pràctiques que porten a terme les meves companyes siguin bones pràctiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario