miércoles, 15 de mayo de 2013

Plans de millora a la xarxa

Aquest pla de millora pertany a l’Escola Infantil Dulcinea, al municipi de Leganés, Madrid.
Aquest projecte sorgeix com a resultat d’una reflexió conjunta de tot l’equip educatiu i directiu, en què es va decidir aprofitar tots els espais possibles de l’escola per a reorganitzar-los i transformar l’escola en un lloc de trobada de tota la comunitat educativa amb l’art, dotant-la de personalitat pròpia.
A més, pretenen ampliar el món de l’experiència tant intel·lectual com emocional, per a poder divertir-se i sentir-se a gust, captant els valors del medi i expressant els seus sentiments.
Amb el projecte es proposen proporcionar mitjans tècnics i materials per a l’experimentació sensitiva i corporal en totes les seves vessants expressives amb intencionalitat clara i seqüenciada, per tal de formar persones capaces d’apreciar i analitzar les obres plàstiques i les imatges, oferint instruments per a poder crear-les.
Des del centre es pretén aconseguir persones capaces d’apreciar i analitzar les obres plàstiques i les imatges a més d’oferir instruments per a crear-les.
Tot això es treballa potenciant les expressions i sensacions del propi cos, la creació de curiositat envers l’art i la recerca de materials per a satisfer dita curiositat.
L’avaluació d’aquest projecte es va realitzar de forma contínua i mitjançant diferents mitjans, ja fos l’observació directa o l’enregistrament en vídeo.
De cara a la continuació en cursos posteriors, el centre es planteja involucrar al segon cicle, ja que estan molt satisfets amb el resultat d’aquest projecte.

Com a conclusió, crec que és una iniciativa que resulta motivadora pels infants, ja que normalment l’art com a tal està entès com una “cosa de grans”, i amb aquesta proposta s’apropa l’art a l’escola i es convida a l’infant a gaudir-ne, a experimentar mitjançant diferents formes d’art i a aprendre les múltiples oportunitats que aquest els ofereix. És un bon mètode per a treballar mitjançant els diferents sentits, que a més treballa la creativitat dels nens des d’edats molt primerenques.
Crec que el plantejament i la posada en pràctica són adequades pels objectius que des del centre es plantegen i, per les imatges que es mostren a la web, els nens n’han gaudit i segurament han aprés d’una forma lúdica i diferent a l’habitual.
Per tot això, em sembla un projecte de millora molt encertat i bastant original.


Pla de millora del Centre d’Educació Infantil “Virgen de las Candelas”, d’Astorga, a Lleó.
Aquesta projecte és del curs acadèmic 2003-2004 i consisteix en Estimulació Primerenca.
Com a resultat d’una autoavaluació portada a terme per l’equip docent, els pares i els alumnes del centre, s’identifica la necessitat de millorar l’educació integral dels alumnes en els diferents àmbits, ja sigui una millora motriu, en l’àrea de llenguatge, àrea cognitiva i social, etc.
En aquest programa, mitjançant diferents programes d’estimulació i diverses activitats que arriben a tots els camps a millorar,  es pretén aconseguir una contribució positiva en el procés d’aprenentatge dels alumnes i en la pràctica educativa del centre.
A més a més, com s’especifica al projecte, per mitjà d’aquest programa, la presa de decisions de tot el claustre ha millorat i l’organització dels espais i el temps també, aconseguint una estimulació més individualitzada i d’acord amb el nivell de desenvolupament de cada infant.
En general, el centre està molt satisfet amb aquesta proposta ja que ha aconseguit sensibilitzar i implicar a les famílies en el procés de millora.

En conclusió, em sembla que aquest pla de millora és adient, ja que dóna resposta a les necessitats que s’han detectat al centre d’acord amb la filosofia del mateix.
A més, crec que el fet d’haver portat a terme una avaluació inicial, una altra durant el procés i una última al final del mateix, és molt bona elecció, ja que posa en evidència els resultats del mateix pla, allò que s’ha aconseguit i el que encara queda per fer.
En general, és un pla de millora que beneficia a tot l’alumnat i ve recolzat per tots els agents educatius, ja siguin professors, famílies o alumnes.
Per últim, m’agradaria comentar que encara que el desenvolupament i posada en pràctica del pla de millora són adients, es parteix d’uns objectius inicials consistents en aconseguir la millora dels resultats acadèmics com a indicador de qualitat educativa, i per tant i baix el meu punt de vista, el projecte es basa en una finalitat qüestionable. Crec que seria molt més beneficiós tant pel centre, com principalment pels alumnes, partir d’un enfocament positiu, que cerqués les possibilitats en potència dels infants, no les seves dificultats.

En aquesta entrada he treballat les competències 1.2, 1.3, 2.5, 5.1 i 5.3, ja que he reflexionat sobre els trets característics dels projectes de millora i he exposat els dubtes i reflexions resultants d’aquesta anàlisi.
A més he reflexionat sobre els elements o actituds que porten a una bona actuació professional i he hagut de cercar informació en altres blocs i fonts bibliogràfiques que han ampliat la meva formació i han millorat les experiències que jo ja tenia. Per últim, del projectes treballats he hagut de cercar informació complementària que completés la informació que ja tenia i m’ajudés a identificar les fortaleses i amenaces dels mateixos, utilitzant bibliografia complementària i coneixements adquirits al llarg de la carrera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario