lunes, 15 de abril de 2013

Selecció de Bones Pràctiques

Elecció de bones pràctiques:

1.       La primera bona pràctica que he escollit ha estat la dedicada als “Materials d’experimentació”. A aquesta iniciativa es canvien joguines comercials per material no estructurat i d’experimentació natural. Aquest material està col·locat per racons, ja siguin el racó de l’aigua, el de la sorra, el de les farinetes, el dels gomets, etc.
Aquesta iniciativa em sembla molt interessant, ja que els nens poden experimentar i descobrir mitjançant joguines i materials que s’allunyen d’allò preestablert pels materials estructurats, donant-li un doble ús a materials que poden trobar al seu abast molt fàcilment, i que en la meva opinió, ofereixen moltes més possibilitats que aquells que estan pensats i fabricats de forma industrial, que tant sols solen donar resposta a un sol ús, limitant la imaginació dels infants.
Crec que és molt important que ja des de petits s’estimuli als nens envers l’experimentació mitjançant els sentits, i es fomenti la seva creativitat i imaginació, i em sembla que aquesta proposta és adient per aquesta línia educativa que considero que cal seguir a les aules d’infantil.
2.       La segona bona pràctica que he escollit ha esta la dedicada a “La llum”. Aquesta proposta pretén donar un tractament pedagògic a la llum.

Em sembla interessant ja que els infants, al igual que els grans, convivim amb la llum i la foscor tots els dies de la nostra vida, pel que treballar les possibilitats que aquesta ofereix i donar als nens la possibilitat de manipular amb la llum i diferents objectes, comprovar la influència que la llum té a sobre d’aquests, experimentar noves sensacions i principalment, ajudar als nens a veure la gran quantitat de possibilitats lúdiques que la llum ofereix, pot ser molt motivador per infants en edats primerenques.

3.       La tercera bona pràctica que he escollit ha estat la de “Juguem amb magranes”. Com el propi nom diu, tracta les possibilitats que ofereixen les magranes, que com veiem al bloc, són més que un fruit.
En general m’ha agradat molt aquesta proposta, ja que jo mai hauria pensat en aquest material per a treballar amb infants, però com veiem a la proposta els nens s’involucren molt, ja que els dóna la possibilitat de jugar, sospesar, traslladar, descobrir què hi ha al seu interior, etc.
A més, en aquesta activitat es treballa mitjançant els diferents sentit, fet que em sembla molt adient, ja que els estimula i els proporciona moltes sensacions enriquidores per a ells.

He inclòs la competència 1.3 en aquesta entrada perquè he hagut de visitar altres blocs on es relataven experiències d’altres mestres, per a poder llegir i recollir informació que després he analitzat, extraient-ne un aprenentatge per la meva part.
A més, crec que també he treballat la competència 4.2, ja que he comparat aquestes pràctiques amb la realitat que les envolta i amb la teoria que posseeixo als meus coneixements, qüestionant-ne d’altres que es porten a terme en diversos centres, i per tant 4.1.

No hay comentarios:

Publicar un comentario