miércoles, 5 de junio de 2013

Reflexió autovalorativa

El nostre Projecte de Millora del centre de Mafalda ha estat la realització d’un cançoner on line.
Aquest va localitzat al bloc del centre i va dirigit a les famílies dels infants, ja que aquets molts de cops els nens els hi demanen les mateixes cançons que han aprés al centre i els pares o familiars no les coneixen, pel que no poden satisfer les necessitats dels infants.
Encara que sembla un projecte bastant senzill, si que hem de dir que no ho ha estat. Principalment la dificultat venia donada perquè havíem de coordinar les nostres practiques al centre i poder assistir a altres classes en el moment que els estiguessin cantant per poder així enregistrar les caçons.
Una altra dificultat que hem trobat ha estat que a l’hora d’enregistrar molts d’infants no seguien les cançons i desviaven la seva atenció per la nostra presència. A causa d’aquest fet vàrem decidir que només entraria una de nosaltres a enregistrar  les cançons.
A part d’aquestes dificultats també depeníem molt del moment de la jornada que acudíem a les aules ja que molts de cops els nens estaven molt neguitosos o be estaven molt cansats i era molt difícil que es concentressin en acompanyar a la mestra cantant i fent els moviments adients.
Encara que hàgim trobat aquets entrebancs, hem de dir que hem gaudit moltíssim penjant les cançons i trobant les lletres d’aquestes perquè ens han servit per poder-les aprendre i així poder-les cantar quan els infants ens les demanen.
Estem molt satisfetes del treball que hem realitzat, ja que creiem que serà una eina molt útil per les famílies, inclòs per les educadores que entrin noves a incorporar-se en aquest centre ja que així podran conèixer més ràpidament quin és el funcionament de les aules pel que fa a les rutines i cançons que s’hi treballen.
Hem d’afegir que el fet d’enregistrar, haver de penjar el vídeo i escriure el text ha estat laboriós, sobretot les dues primeres passes. Aquest fet ens porta a pensar que aquest projecte potser no tindrà massa continuïtat per part del centre ja que es necessita invertir temps, i ara mateix és del que més escassos van.

Hem de reconèixer que a l’inici, quan ens varen proposar aquest projecte no ens va semblar malament, però no ens motivava especialment. Poc a poc, a mesura que hem anant integrant-nos en el funcionament del centre i hem vist la gran importància que tenen les cançons en el dia a dia de l’escoleta, ens hem anat motivant moltíssim i ara estem molt contentes d’haver pogut portar a terme aquesta millora.
A pesar de tot això exposat, esperem que el dia 17 de maig, que és la presentació del projecte als pares del centre de Mafalda, els nostres esforços es vegin compensats i que sigui d’utilitat per aquets a la mateixa vegada que gaudeixin del cançoner juntament amb els seus fills.
Per últim, pel que fa a nosaltres com a grup hem estat tot moment molt cohesionades, pensem que el fet de haver treballat juntes amb anterioritat ens ha ajudat.
A més, hem respectat les opinions i idees de cadascuna, valorant sempre quina és la millor opció. Sempre que ha sortit una dificultat sobre el projecte hem intentar solventar-la el millor possible, i escoltar també les opinions de l’equip del centre.
Com hem dit anteriorment, estem molt contentes del treball que hem fet durant aquests últims mesos i pensem que el projecte dóna resposta a la necessitats de les famílies.
En aquest entrada he treballat la competència 1.4, ja que la meva companya i jo hem arribat a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant mitjançant la teoria, com mitjançant la pràctica.
A més a més, hem reflexionat sobre els obstacles i les resistències que hem trobat a l'hora de concloure el nostre projecte de millora i com poder superar dits obstàcles, i per tant, hem treballat la competència 5.4.

No hay comentarios:

Publicar un comentario